5 prostych i sprawdzonych sposobów na to co zrobić, żeby Ci się chciało tak jak Ci się nie chce :)

Po pierwsze – bądź dla siebie wyrozumiała!

Każdy z nas ma takie dni, kiedy energia do działania gdzieś się ulatnia. U niektórych taki stan powoduje frustrację, bo kto z nas nie chciałby być zawsze w pełni sił? Okazuje się, że takie krótkie cykle obniżonej aktywności są normalne i dotykają każdego człowieka. Warto być tego świadomym i w maksymalnym stopniu przeznaczyć ten czas na regenerację. Wtedy Twoje baterie zostaną naładowane dużo szybciej, niż wtedy gdy złościłabyś się na siebie że działasz wolniej i robisz mniej niż zwykle. W momencie kiedy taki stan utrzymuje się dłużej niż kilka tygodni, przyczyna najprawdopodobniej jest inna. Warto wtedy zastanowić się, czy nie jesteś przemęczona, narażona na przewlekły stres lub czy nie masz początków depresji.

Spróbuj wprowadzić się w pozytywny nastrój

Nasze obowiązki zwykle nie pozwalają na to, żeby przeleżeć kilka dni pod kocem. Jestem przeciwna zmuszaniu się za wszelką cenę do robienia czegokolwiek, kiedy brak na to sił i ochoty (efektywność jest wtedy fatalna). Dlatego przetestowałam kilka sposobów na odkrycie motywacji nawet w tak trudnych okresach.

1. Chwila dla Ciebie

W moim przypadku najprostszym i najszybszym sposobem jest zrobienie jednej rzeczy dla siebie. Staram się znaleźć chociaż jedną rzecz, którą mi się CHCE zrobić. Zazwyczaj ta jedna drobna rzecz pociąga za sobą wiele innych 🙂 Musi to być coś, co sprawia mi przyjemność na przykład:

    • aromatyczna kąpiel przy świecach i ulubionej muzyce,
    • zmiana fryzury (nawet drobna poprawka w wyglądze może zmotywować),
    • zakupy lub kawa z przyjaciółką,
    • wyjście do restauracji lub do kina z mężem,
    • wycieczka rowerowa.

2. Przejrzyj swoją listę celów, marzeń i osiągnięć

Pamiętasz wpis o tablicy marzeń? Pisałam w nim, że to właśnie dzięki niej mam wszystkie swoje największe cele i marzenia przed sobą każdego dnia. Dodaje mi to niesamowitej siły i sprawia, że okresy kiedy myślę o tym „jak bardzo mi się nie chce” pojawiają się naprawdę rzadko. Jeżeli jeszcze nie masz listy swoich celów, gorąco polecam Ci ją zrobić (w formie pisemnej, a najlepiej też obrazkowej). Lista osiągnięć również ma wielką moc. Dzięki jej regularnemu przeglądaniu Twoja pewność siebie się umocni i uwierzysz, że jeżeli tylko chcesz możesz osiągnąć bardzo wiele.

3. Zaplanuj następny dzień

Kiedy kompletnie nie masz ochoty na nic, zajmij się zaplanowaniem kolejnego dnia. Działanie zgodnie z harmonogramem i odhaczanie poszczególnych zadań z listy działa cuda. Dzięki temu nie zastanawiasz się co chwila „czym by się tu teraz zająć”. Poza tym podświadomie będziesz wiedziała co będziesz robić jutro i o jakiej porze, krok po kroku. Takie postępowanie daje nie tylko komfort psychiczny, ale też oszczędza czas, który możesz przeznaczyć na przykład na chwilę dla siebie. Pamiętaj o ustaleniu priorytetów, w czym pomoże Ci metoda ABC.

4. Zrób trening

To chyba najpopularniejsza rada na zmotywowanie się. Nie twierdzę, że jest zła – wręcz przeciwnie. Sama mam dużo więcej energii po porannej gimnastyce. Jednak żeby poćwiczyć, najpierw trzeba znaleźć do tego motywację. Nie wiem jak Ty, ale ja mam z tym spory problem, nawet gdy nie jestem w okresie obniżonej aktywności. Dla osób, które nie mają nawyku regularnego trenowania, sposób ten będzie bardzo trudny. Moim zdaniem warto zacząć od prostszych rzeczy, ale jeżeli masz w sobie na tyle dużo samodyscypliny, zapewniam że nawet kilka minut ćwiczeń dodaje dużo energii. Pamiętaj jednak, żeby nie ćwiczyć za długo bo efekt będzie przeciwny do zamierzonego. Polecam lekkie, proste ćwiczenia lub spacer, a na wieczór jogę relaksacyjną. Na YouTube jest cała masa fajnych filmików i jestem pewna że znajdziesz tam coś dla siebie 🙂

5. Zwiększ motywację przez zapach

Zauważyłam u siebie dużą wrażliwość na zapachy i postanowiłam to wykorzystać. Zapach ma bardzo duży wpływ na naszą psychikę zarówno pozytywny, jak i negatywny. Wyrzuciłam wszystkie balsamy, perfumy i kremy które działają dla mnie drażniąco. Wywietrzyłam porządnie pokój i zapaliłam moją ulubioną zapachową świeczkę. Możesz uwierzyć lub nie, ale poczułam się duzo lepiej! Polecam świeczki Yankee Candle, które potrafią stworzyć cudowną atmosferę w pomieszczeniu.

Działanie antydepresyjne: jaśmin, lawenda, pomarańcza

Działanie uspokajające: róża, lawenda, pomarańcza.

Działanie odprężające: mięta, rozmaryn, jałowiec.

Usprawniające myślenie: lawenda, pelargonia, rozmaryn.

Niwelujące zmęczenie umysłu: sosna, lawenda, jałowiec.


Zobacz jak działają niektóre zapachy i spraw, czy Ty też odczujesz pozytywne efekty. Koniecznie daj mi znać! 🙂

« »

Typowa plannergirl z zamiłowaniem do organizacji i pięknych rzeczy

Poznaj lepiej Miss Planner

Obserwuj

@missplannerpl

Znasz metodę Pomodoro? 🍅 Jest bardzo prosta! Aby ją wypróbować, potrzebujesz kartki papieru i minutnika 📄⏰ Na początku wybierz zadanie ze swojej listy TO-DO i ustaw minutnik na 25 minut. Przez ten czas pracuj tylko nad jednym zdadniem i postaraj się maksymalnie nad nim skoncentrować. Gdy usłyszysz dźwięk dzwonka, zrób 5 minut przerwy, podczas których oderwiesz się na chwilę od pracy. Następnie ponownie ustaw minutnik na 25 minut i powtórz cały cykl 4 razy. Na koniec zrób dłuższą przerwę (minimum pół godziny). W naszym przypadku metoda Pomodoro świetnie sprawdza się, gdy musimy działać szybko i gonią nas terminy. Przy okazji ćwiczymy naszą zdolność koncentracji i trenujemy jednozadaniowość 💪 Myślisz, że w Twoim przypadku technika Pomodoro okaże się pomocna? 🤔 #missplannerpl #pomodoro #organizacja #organizacjaczasu #organizacjapracy #planowanie #zorganizowana #zarzadzanieczasem #zarządzaniecz #efektywność #rozwój #rozwójosobisty #nauka #rozwojosobisty #zadanie #pracanadsobą #pracujemy #organizacjapracy #jaksieuczyc
Kochani! Jesteśmy w trakcie projektowania nowych stron tytułowych do naszych wkładów ❤ Mamy głowy pełne pomysłów 😉 Na razie oswajamy się z nimi ubierając je w ramki 😁 Na zdjęciu możecie zobaczyć nasz najświeższy pomysł. Podoba wam się? 🤔 PS. Ta ramka z ptaszkiem jest chyba jedną z najpiękniejszych, jakie miałam w życiu 😍 #missplannerpl #quoteoftheday✏️ #ramka #cytat #inspiracje #dekoracjedomu #cytatdnia #cytaty #plakat #cottonballs #dladomu #dekoracje #inspiracja #photoframe
Początek dnia jest równie ważny, jak jego koniec 💪 Dlatego warto testować różne czynności, które pomogą nam lepiej zacząć dzień ❤ Oto nasze niezawodne sposoby na udany poranek 😊 Jakie są wasze patenty i pomysły na poranny start? ☀️ #missplannerpl #nawyki #rozwoj #rozwój #rozwojosobisty #rozwójosobisty #poranek #poranne #nawyki #nawyk #nowydzień #rutyna #planowanie #zorganizowana #dobrystart #organizacja #organizacjaczasu #motywacja #działamy #dziendobry
Uff... Jutrzejszy dzień zaplanowany - czas zamknąć planner i zająć się w końcu SOBĄ 😁 Dzisiaj mam w planach domowe SPA ❤ Dobranoc! 🌒 PS. Czy wam dni też lecą jak szalone? 🙈 #missplannerpl #plannergirl #planer #organizer #kalendarz #planowanie #nawyki #nawyk #zadania #planneraddict #myplanner #plannerbabe #wieczorem #wieczorek #zorganizowana #organizacja #plannergeek #plannerinserts #plannerlovers #plannerfun #plannerd #plannerkit
Kochani, jak wiecie, trwa już trzeci tydzień  wyzwania. Naszym celem jest przekazać Wam jak najwięcej wskazówek i sposów na lepszą organizację waszego czasu. Z tego powodu przygotowaliśmy dla Was propozycję wieczornej rutyny. Jest to idealny moment na wyciszenie się  i przygotowanie się do następnego dnia. Ja  osobiście najbardziej doceniam odstawienie elektroniki i zaplanowanie kolejnego dnia. Dzięki temu lepiej się wysypiam, i nie muszę się martwić tym, co będę robić rano - bo wszystko już zapisałam 😎 Pamiętajcie, żeby każda z Was wdrożyła te czynności,  które są dla Was najważniejsze ❤💪
A Wy jak szykujecie się do snu? 🌙🌫⭐
#rozwoj #rozwojosobisty #rozwój #rozwójosobisty #chwiladlasiebie #chwilarelaksu #dobrywieczór #idespac #planowanie #odpoczywamy #missplannerpl #nadobranoc
Była lista seriali, to teraz czas na listę filmów 🎬🎥❤ Podoba wam się taki pomysł? Jest co prawda trochę czasochłonny, ale mimo wszystko jestem zadowolona z efektu 😉 
Jeszcze raz bardzo wam dziękuję za wszystkie Netflixowe propozycje seriali pod poprzednim postem 💓 Jeżeli macie jakieś pomysły, które filmy mogłabym wpisać na swoją listę

Projekt i Wykonanie: Rogosz Consulting