6 pomysłów na codzienną motywację do ćwiczeń fizycznych. Wypróbuj je wszystkie! :)

Masz tak jak ja, że bardzo chciałabyś regularnie ćwiczyć, jednak brakuje Ci wytrwałości? Od zawsze marzę o tym, żeby polubić treningi i z uśmiechem dbać o swoje zdrowie i wygląd. Jednak zawsze zdarza się coś, co powoduje że przerywam dobrą passę. W efekcie po miesiącu lub dwóch poddaję się i przestaję systematycznie trenować… Zastanawia mnie, dlaczego zawsze moje zmagania kończą się tak samo?

1. Twój cel i motywacja

Żeby chociaż pomyśleć o treningu, potrzebny Ci cel. Pomyśl dlaczego chcesz ćwiczyć? Chcesz mieć płaski brzuch, masz problemy zdrowotne, czy chcesz schudnąć? Niezależnie od Twojej motywacji, powinnaś ją sobie uświadomić i codziennie pamiętać – po co ja to robię, po co się tak męczę? Zdaję sobie sprawę z tego, że są osoby które uwielbiają wysiłek fizyczny, jednak ja do nich niestety nie należę. Myślę, że jest szansa, że przyjemność przyjdzie z czasem. Trzeba tylko przetrwać trudne początki.

Dla wzmocnienia motywacji, warto zapisać swój cel w widocznym miejscu i jak najczęściej sobie o nim przypominać. Dodatkowo możesz na przykład wydrukować zdjęcie, które dodatkowo doda Ci energii i siły, aby wytrwać w postanowieniu.

2. Wybierz aktywność dopasowaną do Ciebie

Każdy z nas lubi inny rodzaj aktywności. Spróbój wielu różnych sportów. Dzięki temu dowiesz się w czym czujesz się najlepiej. Ja na przykład odkryłam w sobie pasję do jazdy konnej. Lubię też wycieczki rowerowe i pływanie. Nie odnajduję się natomiast w grach zespołowych.

3. Opracuj swój indywidualny program treningowy

Na początku nie stawiaj sobie zbyt ambitnych celów i koniecznie uwzględnij czas na regenerację. Gdy zaczynasz, każdy dzień, w którym założysz strój treningowy to Twój mały sukces, który przybliża Cię do celu.

4. Stwórz odpowiedni nastrój

Nie wyobrażam sobie treningu bez muzyki lub audiobooka. Odśwież swoją playlistę! Dzięki temu czas przeznaczony na ćwiczenia stanie się przyjemniejszy. Ponadto, dynamiczna muzyka wpływa podobno na wzrost efektywności treningu. Pomyśl o tym 🙂

5. Zacznij od razu!

Nie dopuszczaj do siebie rozważań czy Ci się chce czy nie. Po prostu załóż strój, weź karimatę, włącz muzykę i ćwicz! Im dłużej będziesz się zabierać do treningu, tym większa szansa że go nie wykonasz. Ustal konkretną porę na ćwiczenia (najlepiej rano, bo ćwiczenia dodają energii na cały dzień), zrób trening i bądż z siebie dumna! 🙂

6. Razem jest raźniej!

Namów przyjaciółkę do wspólnych treningów i motywujcie się wzajemnie do walki! Zaplanujcie wspólne wycieczki rowerowe, zapiszcie się razem na siłownię albo fitness 🙂

Co zrobić, kiedy naprawdę Ci się nie chce?

Jakiś czas temu trafiłam na artykuł, w którym odpowiadano na pytanie: w jaki sposób radzić sobie z treningowymi kryzysami? Wynikało z niego, że wystarczy samo przebranie się w strój do ćwiczeń. Podobno dla mózgu jest to wystarczająca informacja. Rejestruje on tą sytuację jako trening, który się odbył. Dlatego gdy masz gorszy dzień, wskocz w swój dresik do ćwiczeń chociaż na minutę. Pomoże Ci to zachować rutynę. Pamiętaj, że każdy dzień przerwy pociąga za sobą ryzyko wypadnięcia z rytmu treningowego i przerwanie dobrego nawyku.

« »

Typowa plannergirl z zamiłowaniem do organizacji i pięknych rzeczy

Poznaj lepiej Miss Planner

Obserwuj

@missplannerpl

Znasz metodę Pomodoro? 🍅 Jest bardzo prosta! Aby ją wypróbować, potrzebujesz kartki papieru i minutnika 📄⏰ Na początku wybierz zadanie ze swojej listy TO-DO i ustaw minutnik na 25 minut. Przez ten czas pracuj tylko nad jednym zdadniem i postaraj się maksymalnie nad nim skoncentrować. Gdy usłyszysz dźwięk dzwonka, zrób 5 minut przerwy, podczas których oderwiesz się na chwilę od pracy. Następnie ponownie ustaw minutnik na 25 minut i powtórz cały cykl 4 razy. Na koniec zrób dłuższą przerwę (minimum pół godziny). W naszym przypadku metoda Pomodoro świetnie sprawdza się, gdy musimy działać szybko i gonią nas terminy. Przy okazji ćwiczymy naszą zdolność koncentracji i trenujemy jednozadaniowość 💪 Myślisz, że w Twoim przypadku technika Pomodoro okaże się pomocna? 🤔 #missplannerpl #pomodoro #organizacja #organizacjaczasu #organizacjapracy #planowanie #zorganizowana #zarzadzanieczasem #zarządzaniecz #efektywność #rozwój #rozwójosobisty #nauka #rozwojosobisty #zadanie #pracanadsobą #pracujemy #organizacjapracy #jaksieuczyc
Kochani! Jesteśmy w trakcie projektowania nowych stron tytułowych do naszych wkładów ❤ Mamy głowy pełne pomysłów 😉 Na razie oswajamy się z nimi ubierając je w ramki 😁 Na zdjęciu możecie zobaczyć nasz najświeższy pomysł. Podoba wam się? 🤔 PS. Ta ramka z ptaszkiem jest chyba jedną z najpiękniejszych, jakie miałam w życiu 😍 #missplannerpl #quoteoftheday✏️ #ramka #cytat #inspiracje #dekoracjedomu #cytatdnia #cytaty #plakat #cottonballs #dladomu #dekoracje #inspiracja #photoframe
Początek dnia jest równie ważny, jak jego koniec 💪 Dlatego warto testować różne czynności, które pomogą nam lepiej zacząć dzień ❤ Oto nasze niezawodne sposoby na udany poranek 😊 Jakie są wasze patenty i pomysły na poranny start? ☀️ #missplannerpl #nawyki #rozwoj #rozwój #rozwojosobisty #rozwójosobisty #poranek #poranne #nawyki #nawyk #nowydzień #rutyna #planowanie #zorganizowana #dobrystart #organizacja #organizacjaczasu #motywacja #działamy #dziendobry
Uff... Jutrzejszy dzień zaplanowany - czas zamknąć planner i zająć się w końcu SOBĄ 😁 Dzisiaj mam w planach domowe SPA ❤ Dobranoc! 🌒 PS. Czy wam dni też lecą jak szalone? 🙈 #missplannerpl #plannergirl #planer #organizer #kalendarz #planowanie #nawyki #nawyk #zadania #planneraddict #myplanner #plannerbabe #wieczorem #wieczorek #zorganizowana #organizacja #plannergeek #plannerinserts #plannerlovers #plannerfun #plannerd #plannerkit
Kochani, jak wiecie, trwa już trzeci tydzień  wyzwania. Naszym celem jest przekazać Wam jak najwięcej wskazówek i sposów na lepszą organizację waszego czasu. Z tego powodu przygotowaliśmy dla Was propozycję wieczornej rutyny. Jest to idealny moment na wyciszenie się  i przygotowanie się do następnego dnia. Ja  osobiście najbardziej doceniam odstawienie elektroniki i zaplanowanie kolejnego dnia. Dzięki temu lepiej się wysypiam, i nie muszę się martwić tym, co będę robić rano - bo wszystko już zapisałam 😎 Pamiętajcie, żeby każda z Was wdrożyła te czynności,  które są dla Was najważniejsze ❤💪
A Wy jak szykujecie się do snu? 🌙🌫⭐
#rozwoj #rozwojosobisty #rozwój #rozwójosobisty #chwiladlasiebie #chwilarelaksu #dobrywieczór #idespac #planowanie #odpoczywamy #missplannerpl #nadobranoc
Była lista seriali, to teraz czas na listę filmów 🎬🎥❤ Podoba wam się taki pomysł? Jest co prawda trochę czasochłonny, ale mimo wszystko jestem zadowolona z efektu 😉 
Jeszcze raz bardzo wam dziękuję za wszystkie Netflixowe propozycje seriali pod poprzednim postem 💓 Jeżeli macie jakieś pomysły, które filmy mogłabym wpisać na swoją listę

Projekt i Wykonanie: Rogosz Consulting